26-4-2011
2302 x bekeken | 0 reacties
Te gast in de 40 minuten-uitzending van dinsdag 26 april zijn: Rudolf Spoor, Joost Zwagerman, Robert Kranenborg en Chris Naylor. Tafelheer is Giel Beelen.
Rudolf Spoor
Vrijdag is het zover, dan treden Kate & William in het huwelijk. De hele wereld kijkt toe. We houden een voorbeschouwing met voormalig televisieregisseur Rudolf Spoor. Hij bracht onder andere. het huwelijk tussen Máxima en Alexander in beeld. Hoe zal hij als vakman kijken en hoe bereid je de tv-registratie van zo'n groots evenement eigenlijk voor?
Joost Zwagerman
Joost Zwagerman schreef het boek 'Alles is gekleurd'. In het boek maakt hij omzwervingen in de kunst, literatuur en popcultuur. Vandaar de maandelijkse DWDD kunstcolleges van Zwagerman. Deze keer gaat het over het schilderij 'Het schilderend geraamte' van James Ensor. Dit naar aanleiding van de overzichtstentoonstelling over Ensor (1860-1949) in het Gemeentemuseum in Den-Haag. James Ensor is een Belgische schilder (expressionist) die zijn hele leven bij zijn moeder in Oostende woonde. Zijn schilderijen tonen uitersten. Vanavond bespreekt Zwagerman het doek 'het schilderend geraamte' van de hand van de kunstenaar.
Robert Kranenborg en Chris Naylor
Eens in de twee maanden komt Robert Kranenborg ons trakteren op een mythisch gerecht, dat ten onrechte in de vergetelheid is geraakt. Altijd is het een bijzonder gerecht, dat alleen de beste koks kunnen maken. Samen met een protegé - Chris Naylor - komt hij vertellen, maar vooral laten zien en laten proeven hoe je 'Canard à la Presse' maakt. Vrij vertaald is dit in het Nederlands uitgeperste eend.
Giel Beelen
Giel Beelen is één van de regelmatig terugkerende tafelheren bij DWDD, waar hij bovendien altijd wat van de nieuwste muziek laat horen. Giel is radio-DJ bij 3FM, waar hij het ochtendprogramma 'Giel!' presenteert.
Deze uitzending van het programma DWDD is uitgezonden op dinsdag 26 april door de VARA. Te gast waren Joost Zwagerman, Giel Beelen, Robert Kranenborg en Rudolf Spoor. De presentatie was in handen van Matthijs van Nieuwkerk.