Uitzending
Radar - 16-9-2019

16-9-2019

Radar

592 x bekeken | 0 reacties
8
Niks zo makkelijk als via Thuisbezorgd een maaltijd bestellen en te laten bezorgen. Alleen valt het eten een beetje tegen, dus besluit je de volgende keer bij een ander maar soortgelijk restaurant te bestellen. Maar dan zie je aan de verpakking dat het eten uit dezelfde tent komt als waar je de vorige keer, toen je ontevreden was, besteld had. Het eten komt dus uit dezelfde keuken. Als je de website van Thuisbezorgd opent zie je de restaurants gerangschikt van boven naar beneden. Is de nummer 1 echt het beste restaurant of betaalt dit restaurant Thuisbezorgd om bovenaan te staan? Thuisbezorgd reageert in de studio. Uit onderzoek van Radar blijkt dat klachten over het functioneren van warmtepompinstallaties vaak niet naar tevredenheid van de consument worden afgehandeld. Bij maar liefst 55 procent van de consumenten blijft het probleem bestaan, soms zelfs na meerdere keren klagen bij verschillende instanties. Dat klagen over een niet functionerende warmtepomp weinig oplevert ontdekt ook Marc Keijzer wanneer hij in 2015 een warmtepompinstallatie laat aanbrengen in zijn woning. Al snel blijkt dat de installatie niet naar behoren werkt. De woning wordt niet warm genoeg, het kraanwater is in de ochtend juist te warm en het beloofde rendement wordt niet gehaald. Keijzer doet zijn beklag bij de installateur, maar die kaatst de bal terug. Terwijl de installateur ook nog eens erkend lid is van de brancheorganisatie, Techniek Nederland. Hoe je als consument klem komt te staan.

De presentatie was in handen van Antoinette Hertsenberg. Deze uitzending van het programma Radar werd uitgezonden op maandag 16 september door AVROTROS.
(ter verificatie, je kunt ook inloggen) Plaats reactie