Onderdelen zijn niet altijd op voorraad, de klantenservice is slecht bereikbaar, je staat eindeloos in de wacht wanneer je belt en als je een app stuurt en het contactformulier wil invullen, krijg je een foutmelding. Problemen die je niet zou verwachten bij een bedrijf als Tesla, die luxe elektrische auto's maakt die een blikvanger zijn op de weg. Toch staat het online bol van klachten over de service van Tesla. De vraag is wat Tesla gaat doen om deze klachten naar behoren op te lossen.
Nu nog in surseance van betaling, maar een faillissement lijkt onafwendbaar voor reisorganisatie Thomas Cook. Reizigers die aan de hotelbalie moeten betalen om hun kamer nog in te mogen, gestrande reizigers en afgelaste reizen. De gevolgen zijn groot en naar verwachting zijn zo'n 50.000 mensen gedupeerd. Een deel van die mensen zal zich wenden tot de SGR, het garantiefonds voor reizigers. Alleen blijkt uit het verleden, bijvoorbeeld na het faillissement van andere reisorganisaties, dat uitbetalen van de schade soms wel erg lang op zich laat wachten. De SGR geeft uitleg in de studio.
De presentatie was in handen van
Antoinette Hertsenberg. Deze uitzending van het programma Radar werd uitgezonden op maandag 30 september door AVROTROS.