27-3-2010
1479 x bekeken | 0 reacties
Kassa stond aan de wieg van het Bel-Me-Niet-register. De afgelopen jaren hield Kassa een (succesvol) pleidooi voor zo'n register, waarmee mensen van ongevraagde belletjes af kunnen komen.
Nu, een half jaar na de invoering van de regeling maken we de balans op: wérkt het Register wel goed? "Nee!", zo blijkt in Kassa. Uit verborgen camerabeelden die Kassa draaide bij een groot callcenterbedrijf blijkt dat de werknemers van dit bedrijf nogal eens een loopje nemen met de regels. En hoe kan het dat consumenten die zijn ingeschreven alsnog worden gebeld? Kassa legt de vinger op de zere plek: het achterdeurtje in de wet.
Verder aandacht voor het Ik Kies Bewust-logo. De zin, maar vooral ook de onzin van dit logo dat pretendeert vooral gezonde(re) producten onder de aandacht te brengen. Waarom is het zo makkelijk om véél gezondere producten te vinden die niet het Ik Kies Bewust-logo mogen dragen?
Ook een nieuw product waarover je op z'n minst je twijfels kunt hebben, onderzocht door Foodwatch, en de Prijsverhoging Van De Week.
Deze uitzending van het programma Kassa is uitgezonden op zaterdag 27 maart door de VARA. De presentatie was in handen van Felix Meurders.