Uitzending
Kassa - 1-6-2019

1-6-2019

Kassa

662 x bekeken | 0 reacties
7
Winkel je online, dan word je blootgesteld aan tal van trucs om ervoor te zorgen dat je je winkelmandje vult. Welke? Dat zie je in Kassa! We testen hummus: welke is het lekkerst? Afbouwmedicatie op maat is vaak duurder dan standaarddoseringen die door de verzekeraars worden vergoed. In de Belbus het verhaal van Yordi. En, wie wint Kassa's Schijtlijster Trofee?

Minister Wiebes wint Kassa’s Schijtlijster Trofee
De afgelopen maanden stemden kijkers massaal op bedrijven of instanties die niet op camera wilden reageren of bij ons in de studio aan tafel wilden aanschuiven. Uit deze stemmen is een top 5 uitgekomen, waarop de kijkers hebben gestemd... Minister Wiebes, ING, Crédit Agricole, Beschuitje.nl. en de Rabobank. Uiteindelijk kon er maar een de Schijtlijster Trofee 2019 winnen. De meeste stemmen zijn voor minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat.

Belbus: iQdrive betaalt ondanks rechtszaak geld niet terug
Yordi begint twee jaar geleden met zijn rijlessen bij iQdrive. Als vorig jaar bij Yordi de diagnose autisme wordt gesteld, wil hij echter overstappen naar een gespecialiseerde rijschool. Hij heeft dan alleen net nieuwe lessen gekocht, dus dat geld wil hij graag terug. iQdrive belooft het geld over te maken, maar helaas. Zelfs na tussenkomst van een advocaat en een gewonnen rechtszaak, blijft een volledige betaling uit.

Afbouwmedicatie: stoppen in stappen wordt nauwelijks vergoed
Miljoenen Nederlanders gebruiken verslavende medicatie. Alleen al antidepressiva wordt zo’n 1 miljoen keer per jaar voorgeschreven. Sterke pijnstillers als oxycodon zijn sterk in opkomst. Om eraan verslaafd te raken is niet zo moeilijk, om eraf te komen wel. En zeker als het afbouwen niet wordt vergoed door de verzekering. Dan is het makkelijker en goedkoper om door te slikken dan om verantwoord af te bouwen.

Uitgebreid gebruik psychologie door webshops
Onlinewinkels maken meer en meer gebruik van psychologie om consumenten zo snel mogelijk tot een aankoop te bewegen. Neuromarketeer Tim Zuidgeest schreef recent een blog over Booking.com. Hij kwam op de site van het bedrijf ruim 100 voorbeelden tegen van psychologische beïnvloeding.

De presentatie was in handen van Brecht van Hulten. Deze uitzending van het programma Kassa werd uitgezonden op zaterdag 1 juni door BNNVARA.
(ter verificatie, je kunt ook inloggen) Plaats reactie