Uitverkoop
13-10-2010
| 4223 x bekeken | 0 reacties
Het lijkt in Nederland wel permanent uitverkoop. Kortingen, stunts en acties vliegen ons om de oren. Maar als het het hele jaar uitverkoop is, is er dan nog wel sprake van lagere prijzen? Wat betekent 15% korting eigenlijk? Wat is eigenlijk de ‘van’-prijs?
In Goudzoekers vragen we ons af: is een koopje wel echt een koopje? Chris loopt een dag mee tijdens de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf en volgt de storemanager en een verslaafde koopjesjager. Martijn gaat naar België waar winkeliers maar twee keer per jaar uitverkoop mogen houden. Wie is nou beter af? De consument in Nederland of toch in België? Volgens reclamegoeroe Eugène Roorda zijn alle kortingen nietszeggend, omdat niemand weet wat de ‘van’-prijs is. Kortingen en koopjes zijn vooral bedoeld om vrouwen de winkel in te lokken. Mannen schijnen daarvoor volgens Roorda veel minder gevoelig te zijn.
Deze uitzending van het programma Goudzoekers met de titel Uitverkoop is uitgezonden op woensdag 13 oktober door de VPRO. Te gast was Eugene Roorda. De presentatie was in handen van Martijn Kieft, Chris Vijn en Hans de Geus.