20-2-2009
1758 x bekeken | 1 reacties
'De media versterken de economische crisis', zegt Jaap van Duijn, beleggingsexpert en oud-topman van Robeco. De media hebben maandenlang gespeculeerd dat de kredietcrisis over zou slaan in een recessie en dat maakt consumenten voorzichtig, waardoor de crisis weer wordt versterkt. Een debat tussen Jaap van Duijn, economisch journalist Michiel Bosgra en anderen.
Wat heb je aan een rampenzender, als die niet bericht over een calamiteit? Dat vroegen veel mensen zich af toen er vorige week vrijdag een felle brand uitbrak op de raffinaderij van Q8 in Europoort. Radio Rijnmond schoot volgens velen tekort en de regionale tv besteedde er helemaal geen aandacht aan.
Verder de wekelijkse column van Francisco van Jole.
In de mediaraad zitten Frits Wester, politiek verslaggever van RTL Nieuws, en Arnold Karskens, oorlogsverslaggever voor onder andere De Pers.
Presentatie: Felix Meurders.
Deze uitzending van het programma De leugen regeert is uitgezonden op vrijdag 20 februari door de VARA. Te gast waren Frits Wester, Arnold Karskens, Francisco van Jole en Jaap van Duijn. De presentatie was in handen van Felix Meurders.
Reacties op deze uitzending
-
blikker3153
24-2-2009 19:58
Een mens (en een maatschappij / de economie) groeit door in kansen te denken. En dan natuurlijk niet de ogen te sluiten voor gevaren. Alleen zijn we nu zo doorgeslagen, dat ik (en met mij hoor ik dat ook van anderen) genoeg heb van zwartgallige berichtgeving. Er zijn nog voldoende kansen. Voldoende branches die een mooie groei laten zien. Laten we die nu eens de aandacht geven die ze verdienen. Think positive! Dat begint bij jezelf.
Dus nee: ik heb er nog geen last van. Ik zorg ervoor dat ik er geen last van zal krijgen. En ja: ik geef nog zeker net zoveel uit als een jaar geleden. Sterker nog: de aanbiedingen zijn nu zo aantrekkelijk dat ik JUIST NU de goede deals maak.
Bestuurder moeten geen mensen ontslaan maar ze juist inzetten op kansen. Stay angry! Juist nu anderen terughoudend zijn, kun je je bedrijf profileren en beter positioneren.
Wie doet mee?