3-4-2012
2000 x bekeken | 0 reacties
Dinsdag in Altijd Wat een gesprek met Bram Moszkowicz, Nederlands bekendste en meest spraakmakende strafrechtadvocaat. Een glamourboy met vele controversiële cliënten: Desi Bouterse, Willem Holleeder en Geert Wilders. Deze week verschijnt zijn eerste boek: Liever rechtop sterven dan op je knieën leven. Ghislaine Plag praat met Moszkowicz over zijn jeugd, de bijzondere band met z'n vader Max Moszkowicz en de staat van de rechtsstaat.
Daarnaast een reportage over de invloed van branding op consumenten. Bepalen we zelf wat we als consument kopen of zijn we een willoos slachtoffer van de commercie? Altijd Wat spreekt met de internationale marketinggoeroe Martin Lindstrom. Hij was de eerste die consumenten in een hersenscanner legde. Volgens Lindstrom zijn klanten van Apple vergelijkbaar met kerkgangers. De rituelen rond Apple komen overeen met die uit de kerk.
In de rubriek Feit of Fictie wordt uitgezocht of Bargoense tekens, zoals onopvallende kruisjes of vreemde streepjes naast de voordeur, afkomstig zijn van inbrekers. Volgens de politie in Twente moet je oppassen als je deze tekens ziet. Dieven zouden het dan namelijk weleens op je woning hebben kunnen voorzien. Is dit een broodje aap verhaal en bestaan deze geheimzinnige Bargoense tekens helemaal niet
Deze uitzending van het programma Altijd Wat is uitgezonden op dinsdag 3 april door de NCRV. Te gast was Bram Moszkowicz. De presentatie was in handen van Ghislaine Plag.