Bekende Nederlanders houden zich niet aan reclameregels sociale mediaVia sociale media zoals Instagram, Twitter en Facebook zie je niet alleen foto’s van je eigen vrienden, maar kun je ook heel gemakkelijk bekende mensen volgen. Niet zo gek dus dat Bekende Nederlanders die veel volgers hebben op hun sociale media-kanalen voor bedrijven interessant zijn om reclame te maken, bijvoorbeeld via Instagram. Dat mag, maar er moet dan wel duidelijk bij staan dat er een relatie is met het betreffende bedrijf. Maar Kassa kwam erachter dat bij deze groep niet altijd duidelijk wordt aangegeven dat het om reclame gaat.
Gedupeerden hebben weinig aan nieuw beleid Crédit Agricole“Samenwerken aan een schuldenvrije toekomst”, “Elke ontevreden klant is er een teveel”, en “het klantbelang staat altijd bij ons centraal”. Crédit Agricole belooft beterschap. De bank waarvan dochterondernemingen wurgkredieten verkochten met torenhoge rentes gooit haar beleid om. Althans, als je de ronkende teksten op haar nieuwe site mag geloven. Maar schieten gedupeerden daar nou ook echt iets mee op?
Red Band past plastic verpakking aan na kritiek consumentDe per stuk verpakte winegums van snoepproducent Red Band hebben de #Mispakselverkiezing van Greenpeace gewonnen. De verkiezing voor de meest onzinnige plastic verpakking werd eind deze zomer door milieuorganisatie Greenpeace in het leven geroepen. In samenwerking met Kassa is de prijs uitgereikt. Volgens campagneleider Meike Rijksen was vanaf dag één van de verkiezing duidelijk dat Red Band zou winnen. “De stemmen liepen snel op en het bleek ook wel uit reacties als ‘te gek voor woorden’ en ‘deze spant wel de kroon’.”
De presentatie was in handen van
Brecht van Hulten. Deze uitzending van het programma Kassa werd uitgezonden op zaterdag 29 september door de VARA.