Geschrapte vluchten, failliete maatschappijen: weg geld, wat nu?Het regent berichten over vliegtuigmaatschappijen. De een na de ander gaat failliet of vluchten worden van de ene op de andere dag geschrapt. Daar zit je dan met je vier vliegtickets naar New York, inclusief hotel, met een totaalbedrag van €5300,-. Je kan nieuwe vliegtickets krijgen maar dan moet je nog eens €2500,- extra neertellen. En dat terwijl je expres bij een reisorganisatie hebt geboekt omdat je denkt daarop terug te kunnen vallen als er iets misgaat. Niet dus. Welke rechten heb je wel en welke rechten heb je niet? Wanneer krijg je wel en wanneer krijg je niet je geld terug? En hoe kan je daar achter komen? Radar zoekt het uit.
Slimme meters: zijn de klachten
3000 klachten kreeg Radar binnen over slimme metersOver plotselinge stijgingen van het energieverbruik en rekeningen die opeens veel hoger zijn. Netbeheer Nederland beloofde een half jaar geleden met de klachten aan de slag te gaan. Dat hebben ze gedaan, en hun conclusie is dat het probleem grotendeels aan de klant zelf ligt, en niet aan de slimme meter. Vreemd, want uit een enquête van Radar onder de klagers waar ruim 1400 mensen op gereageerd hebben zegt meer dan de helft dat zijn of haar probleem nog niet is verholpen. Wat is hier aan de hand? Maandagavond in Radar.
De presentatie was in handen van
Antoinette Hertsenberg. Deze uitzending van het programma Radar werd uitgezonden op maandag 9 oktober door AVROTROS.