8-1-2007
1228 x bekeken | 0 reacties
Consumentenprogramma met o.a. actuele consumentenonderwerpen, tests en oproepen van kijkers. -In Groot-Brittannië is al jaren geleden een woekerpolisaffaire ontstaan, vooral over beleggingshypotheken. Opmerkelijk is dat er daar toch wel anders mee om is gegaan. Op dit moment is al ruim 3,7 miljard euro uitbetaald aan gedupeeren. En daar is zo goed als geen rechtszaak aan te pas gekomen. De centrale vraag: wat kunnen wij leren van de Britten? Gaan we ons in Nederland weer vastbijten in tijdrovende en geldverslindende rechtszaken of komt er in Nederland nu ook eindelijk een instituut dat daadwerkelijk de rechten van de consument vertegenwoordigt? En wat verandert er met de nieuwe financiële regelgeving, wordt hiermee de consument beter beschermd? -Verder: zonnepanelen. Je zou denken dat de overheid er alles aan doet om het gebruik van duurzame energie te stimuleren. In het geval van zonnepanelen is dat echter lang niet altijd het geval. Inwoners van Boxtel worden min of meer gedwongen om de stekker uit hun zonnepaneel te trekken om te voorkomen dat ze in hun portemonnee geraakt worden. Wat gaat de politiek hieraan doen? -Aandacht voor de verkiezing van De Loden Leeuw. Ook dit jaar kan er weer gestemd worden op de meest irritante reclame van 2006. Radar maakt reclames bekend waarop u kunt gaan stemmen.
Presentatie: Antoinette Hertsenberg.
Deze uitzending van het programma Radar is uitgezonden op maandag 8 januari door de TROS. De presentatie was in handen van Antoinette Hertsenberg.