6-3-2006
1739 x bekeken | 0 reacties
Consumentenprogramma met o.a. actuele consumentenonderwerpen, tests en oproepen van kijkers. -Over honden-bio-industrie. Een rashond kopen bij een erkende fokker is een dure aanschaf. Op internet en in de krant worden echter ook rashonden aangeboden voor weinig geld. Een groot gedeelte van deze honden komt waarschijnlijk uit het voormalig Oostblok. De omstandigheden waaronder de puppies ter wereld komen zijn vaak erbarmelijk. Er wordt gesjoemeld met geboortedata, inentingen, chips en stambomen. De ongereguleerde broodfok leidt tot inteelt, dodelijke infectieziekten en slecht gesocialiseerde honden. Radar reist af naar Tsjechië en Hongarije en filmt de honden-bio-industrie: Pups die na twee weken bij de moeder worden weggehaald, moederhonden die het daglicht nooit zien, vervuilde hokken en markten waarop de puppies vanuit de achterbak van de auto verhandeld worden. -Verder een onderwerp over een nieuwe regel, die1 maart jongstleden is ingesteld door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Volgens deze regel moeten kinderen, die ouder zijn dan 3 jaar maar kleiner dan 1,35 meter, in de auto op een zitverhoger zitten. In deze uitzending de zin en onzin van deze veiligheidseis.
Presentatie: Antoinette Hertsenberg.
Deze uitzending van het programma Radar is uitgezonden op maandag 6 maart door de TROS. De presentatie was in handen van Antoinette Hertsenberg.