6-2-2012
1560 x bekeken | 1 reacties
OV-chipkaart
Vijf jaar na de invoering van de OV-chipkaart kampen reizigers nog steeds met problemen. Dit keer zijn vooral de abonnementhouders de pineut, ofwel de vaste klanten van de vervoerders. Abonnementen werken niet, terwijl er wel voor is betaald. Reistrajecten zijn veel duurder geworden en wanneer je kaart kapot is, moet je wekenlang wachten op een nieuwe kaart. Van de extra gemaakte kosten zie je geen cent terug. De klantenservice stuurt kaarthouders van het kastje naar de muur en lijkt ook niet te weten waar de reiziger terecht kan. De OV-chipkaart drijft Nederlanders tot wanhoop. Hoe dit nog op te lossen?
Kinderopvangtoeslag
Veel ouders hebben afgelopen week een brief van de Belastingdienst gekregen over de nieuwe regels rondom de kinderopvangtoeslag. Voor veel ouders stijgen de kosten flink door de nieuwe maatregelen. Maar wat houden deze precies in en waar moet je als ouder goed op letten?
Presentatie: Antoinette Hertsenberg.
Deze uitzending van het programma Radar is uitgezonden op maandag 6 februari door de TROS. De presentatie was in handen van Antoinette Hertsenberg.
Reacties op deze uitzending
-
blikker22262
7-2-2012 10:51
Van gent heeft gelijk het is een bureaucratische nachtmerrie en ze wijzen inderdaad naar elkaar.....Ov-chipkaart zegt alleen de producent te zijn, en niet verantwoordelijk te zijn voor de producten, maar hun beiden ze wel aan, dan ben je er toch ook verantwoordelijk voor? Teminste dat lijkt mij. Ze zeggen dan je dan bij de locale vervoerder moet zijn, in Groningen-Drenthe is dat dus Qbuzz, Ze moeten Die TLS gewoon er tussen gooien, Er zijn te veel partijen die mee doen, Ze moeten dat uitvlakken en net als wat gezegd is gewoon 1 loket voor alles vragen en vooral VOOR ALLE KLACHTEN opzetten.