26-11-2011
1533 x bekeken | 0 reacties
In deze aflevering van Kassa: veel te lang wachten op schadevergoeding
Stephen Jansen had zijn auto net een week toen er iemand bij het stoplicht achterop hem reed. Hij wacht al ruim anderhalf jaar op een schadevergoeding. ASR, de verzekeraar van de tegenpartij kwam niet met geld over de brug, ondanks een uitspraak van de politierechter waarin Jansen in het gelijk is gesteld. Stichting De Ombudsman behandelt regelmatig zaken waarbij de verzekeraar té passief optreedt. Als je er met de verzekeraar niet uitkomt, waar kan je dan terecht?
Nol Monster (ombudsman financiële dienstverlening bij het Kifid) en Rogier de Haan (Stichting De Ombudsman) zijn aanwezig in de uitzending.
Nieuwe regels (stilzwijgend) verlengen abonnementen
Eindelijk is het zover! Met ingang van 1 december 2011 komt er een eind aan het (stilzwijgend) verlengen van abonnementen en contracten. Het gaat om overeenkomsten waarbij regelmatig zaken of diensten worden geleverd, zoals een abonnement op de sportschool. Sinds 2005 strijdt Kassa tegen deze melkkoe van met name sportscholen en tijdschriften
Presentatie: Brecht van Hulten.
Deze uitzending van het programma Kassa is uitgezonden op zaterdag 26 november door de VARA. De presentatie was in handen van Brecht van Hulten.