Aflevering 7 van LifestyleXperience.tv begint heerlijk ontspannen. Arno gaat naar Thermen Bussloo om de producten van Benoa Living te bewonderen. Benoa Living heeft een jong team van ontwerpers die zich laten inspireren door hun reizen naar Azie en dit zie je terug in hun ontwerpen voor binnen- en buitenmeubelen. Hun nieuwste ontwerp is een grote stoel in de vorm van een schelp. Ze zijn in allerlei kleuren te verkrijgen en dankzij de wielen ook nog eens gemakkelijk te verplaatsen. Sanne gaat naar AGM en bewondert daar de mooie scooters. AGM is een op en top Nederlands scootermerk. Al jaren lang zijn zij nationaal en internationaal actief. Zij ontwikkelen hun eigen scootermodellen en gaan daarbij te werk volgens hun motto enjoy life! Naar je werk rijden, even boodschappen doen, een stukje toeren: een scooter van AGM brengt je zonder zorgen van A naar B. Denk jij nou: ik moet ook regelmatig van A naar B? Dan moet je even naar de website gaan, want LifestyleXperience.tv mag een aantal scooters weggeven. Je hoeft alleen maar even de prijsvraag te beantwoorden en wie weet win je zo'n mooie AGM scooter. De afgelopen twee weken zag je hoe Arno rondkeek bij de winnaar van de beste zelfstandige winkel in Nederland, Van Tilburg Mode. Vorige week had hij al een mooie outfit gevonden met hulp van één van de zeer bekwame kledingadviseuses van Van Tilburg. Deze week wordt de outfit compleet gemaakt met een paar nieuwe schoenen. Terwijl Arno hier mee bezig is, wordt in het atelier zijn broek gratis en vliegensvlug op maat gemaakt. Arno is zo weg van zijn nieuwe outfit dat hij hem meteen aanhoudt! Zoals iedere week gaat LifestyleXperience.tv ook deze week weer op pad met Taste of Art. Arno is samen met Gerard Gielen, Patron van Taste of Art, te gast bij Kasteel Maurick. De diverse zalen die Kasteel Maurick herbergt, zijn vernoemd naar families die het kasteel in lang vervlogen tijd bewoonden. Tevens beschikt Kasteel Maurick over een a la carte restaurant waar je in een schitterende ambiance kunt genieten van hoogstaande culinaire gerechten. Kunstenares Jolinde van Poppel heeft voor dit restaurant een bord ontworpen. Arno praat met haar over haar inspiratie. Als je ecologisch verantwoord wilt eten, zoek je in de supermarkt naar producten die het EKO-keurmerk hebben. Maar hoe weet je nou of deze producten echt biologisch zijn? Ieder biologisch bedrijf wordt gecontroleerd door Skal. Deze controle-organisatie ziet er streng op toe dat het bedrijf zich aan de EKO-eisen houdt. Wie aan de voorschriften voldoet mag het product "biologisch" noemen en het EKO-keurmerk gebruiken. Sanne is vandaag bij de biologische boerderij Ko-Kalf, die ook door Skal gecontroleerd is. Zij controleren, onder andere, de ruimte in de stallen, of de koeien in de zomer naar buiten kunnen en of er voldoende stro is. Ko-Kalf voldoet aan alle eisen en mag dus het EKO-Keurmerk gebruiken. Er wordt gezegd dat je kunt zien of de
kredietcrisis voorbij is aan de hand van de auto-verkopen. Arno wil hier meer over weten en loopt even binnen bij Auto Mensinck. Als Audi-specialist hebben zij alle kennis en kunde in huis die aansluiten bij dit topmerk. Maar zij verkopen niet alleen maar Audi, ook Volkswagen en Mercedes zijn bij Auto Mensinck te vinden en zelfs ingeruilde en gebruikte autos. Auto Mensinck doet de meeste zaken via het internet en ondanks dat zij vorig jaar wel wat last hadden van de crisis, gaan zij dit jaar weer als een speer. Bij mijnterras.nl hebben ze een missie: Iedere Nederlander moet in staat zijn een goede Jacuzzi te kunnen betalen. Jacuzzis zijn zeer goed voor de gezondheid en stressverlagend. De jacuzzis en spabaden van mijnterras.nl zijn van alle gemakken voorzien. Je kunt lekker ontspannen met een glaasje naar de ingebouwde televisie kijken, maar je kunt ook aan je conditie werken door te gaan zwemmen. De swimspa's hebben namelijk een tegenstroom die ervoor zorgt dat je op je plaats kunt blijven zwemmen. LifestyleXperience loopt al een aantal weken mee met Hapjes aan Huis en vandaag gaat Arno eens achter de schermen kijken bij Lionhead, het technische platform achter de website. Lionhead B.V. is een groeiend, full service internetbedrijf dat zich bezighoudt met diverse activiteiten op internet, zoals (high level) webdesign, webbased applicaties, het maken van platforms en Internet Marketing. Zij maken gebruik van E-smart, een netwerk van ruim duizend websites die goed gevonden worden door de diverse zoekmachines. Tot slot is Arno weer terug bij Ik en Ik. Deze baby- en kinderwinkel is een trendy online kid en lifestyle shop. Vorige week kon je al zien hoe Arno zijn auto vol laadde met producten van Ik en Ik. LifestyleXperience.tv mag namelijk in samenwerking met Ik en Ik een aantal producten weggeven aan mensen die deze echt kunnen gebruiken. Ken jij zo iemand en wil jij meehelpen met dit goede doel? Ga dan even naar onze website en laat het ons weten.
De presentatie was in handen van
Sanne Heijen,
Arno Raymakers,
Kevin Brouwer en
Anouk van Schie. Deze uitzending van het programma Lifestylexperience met de titel Voorjaar 2010 aflevering 7 werd uitgezonden op zondag 23 mei door RTL5.