Uitzending
Lifestylexperience - Voorjaar 2010 aflevering 10

Voorjaar 2010 aflevering 10

Lifestylexperience

13-6-2010

| 1445 x bekeken | 0 reacties
5
Sanne is op bezoek bij Boley, die exclusieve openhaarden verkopen. Boley heeft een mooie collectie inbouwhaarden, glashaarden maar ook klassieke haarden en schouwen. In het najaar zal Sanne zich verder verdiepen in het productieproces van de haarden. Na zoveel luxe is het tijd om eens te denken aan de minder bedeelde mensen. Arno gaat naar Wilde Ganzen, houder van een CBF certificaat voor goede doelen. Wilde Ganzen is de expert op het gebied van concrete projecten in ontwikkelingslanden. Zij stellen mensen in staat om initiatieven ter bestrijding van armoede zelf uit te voeren. Het CBF houdt al sinds 1925 alle mogelijke gegevens bij over fondsenwerving en goede doelen in Nederland. Daarnaast houdt het CBF toezicht op goede doelen in Nederland. Op verzoek van de fondsenwervende instelling of kansspelbegunstigde beoordeelt het CBF het bestuur en beleid van de instelling, hoe ze geld binnenkrijgen, hoe ze het besteden en hoe ze daar verslag over uitbrengen. Als ze aan de criteria van het CBF voldoen krijgen ze een stempel van goedkeuring: het CBF-Keur voor grote goede doelen en het CBF-Certificaat voor kleine goede doelen. Het tweede keurmerk in deze aflevering is de Green Key. Christa bezoekt Boutique Hotel Sterrenberg, dat in het bezit is van een Green Key keurmerk. De GREEN KEY (voorheen Milieubarometer) is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. De GREEN KEY staat garant voor de inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt. Voor het behalen van een Green Key moet een verschillend aantal milieumaatregelen worden genomen. Veel van deze maatregelen liggen op het gebied van gas-, water- en energiebesparing en het scheiden van afval. Het is een niet voor de hand liggend onderwerp voor een lifestyleprogramma, maar Christa gaat praten over het Keurmerk Uitvaartzorg. Het Keurmerk omvat alle uitvaartverzorgende werkzaamheden die starten na een overlijdensmelding tot en met de factuur en betalingen en eventuele klantenreacties na een uitvaart. Uitvaartondernemingen met het Keurmerk Uitvaartzorg voldoen aan een aantal eisen, waardoor de consument kan vertrouwen op de kwaliteit van de uitvaartzorg. Er zijn steeds meer Nederlanders die hun auto's uit het buitenland halen of Nederlanders die hun auto's naar het buitenland willen verhuizen. Maar al dat importeren en exporteren kan nogal een papierwinkel met zich mee brengen. KTC Export Registration is een handig bedrijf die dat helemaal van je over kan nemen. Als je een auto uit bijvoorbeeld Amerika of Duitsland wilt importeren, kan KTC dat helemaal voor je regelen, van het ophalen in de haven tot het regelen van een Nederlands kenteken. Maar ook andersom kan natuurlijk. Handig voor al die voetballers die met hun hele hebben en houden naar het buitenland vertrekken! Christa is vandaag op camping De Zanding om daar de mannen van Tournesol te helpen een voortent op te zetten. Zeilmakerij Tournesol tenten is een bedrijf dat zich door de jaren heen heeft gespecialiseerd in het maken van wintervaste voortenten. Iedere tent is maatwerk en er wordt zoveel mogelijk naar de individuele wensen van de klant gekeken. De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt en de tenten zijn dan ook aan bijna iedere caravan te plaatsen. Deze week mag ook Hapjes aan Huis niet ontbreken. Christa is bij de allergrootste barbecuespecialist in Nederland, Henri Adriaans, om daar een handje te helpen. Adriaans Barbecue en Catering Service is gevestigd in Geldrop en kan een barbecue of catering verzorgen voor 2 maar ook voor 2.000 mensen. Naast vlees leveren ze ook de salades en om dit alles lekker vers te houden heeft Henri Adriaans jaren geleden de koelvitrine bedacht: een manier om het assortiment vlees gekoeld naast de barbecue met gas bij de klant aan huis te leveren. Sanne komt vandaag wat meer te weten over het FSC Keurmerk. FSC, de Forest Stewardship Council (Raad voor Goed Bosbeheer), is een internationale organisatie, opgericht in 1993, die verantwoord bosbeheer stimuleert. FSC stelt wereldwijde standaarden voor bosbeheer op, met daaraan gekoppeld een keurmerk. Door het FSC-keurmerksysteem kunnen boseigenaren die zich aan de afspraken houden, zich onderscheiden van degenen die hun bos niet goed beheren. Daarnaast maakt FSC het hout herkenbaar voor de eindgebruiker. Je hoeft alleen maar even naar het keurmerk te kijken. LifestyleXperience.tv eindigt weer bij IkenIk. Deze baby- en kinderwinkel is een trendy online kid en lifestyle shop. Iedere week bespreken zij een andere lijn producten die IkenIk verkoopt. LifestyleXperience.tv heeft in samenwerking met Ik en Ik vorige week een aantal producten weggeven aan mensen die deze echt kunnen gebruiken en dit mogen we nog een keer doen. Ken jij zo iemand en wil jij meehelpen met dit goede doel? Ga dan even naar onze website en laat het ons weten.

De presentatie was in handen van Sanne Heijen, Arno Raymakers, Kevin Brouwer, Anouk van Schie, Iris Rulkens en Ferry de Graaf. Deze uitzending van het programma Lifestylexperience met de titel Voorjaar 2010 aflevering 10 werd uitgezonden op zondag 13 juni door RTL5.
(ter verificatie, je kunt ook inloggen) Plaats reactie