5-5-2012
1496 x bekeken | 1 reacties
In deze uitzending van Kassa: Stortvloed aan klachten over vrije tandartstarieven
Het experiment met de vrije tandartstarieven – ingevoerd op 1 januari 2012 - levert nog steeds een stortvloed aan klachten op. In Kassa een korte bloemlezing van consumenten: honderden euro's bijbetalen bovenop je dure tandartsverzekering, niet kunnen overstappen naar een goedkope gecontracteerde tandarts en je eigen tandarts die je voortaan weigert als patiënt, omdat je ergens anders goedkope kronen laat plaatsen.
Telefoonaanbieder Simpel komt afspraken niet na
Een jaar geleden beloofde Simpel beterschap in Kassa. Inmiddels stromen de klachten over deze telefoonprovider weer binnen. De klantenservice lijkt erg moeilijk bereikbaar, simkaarten kunnen niet geactiveerd worden en Simpel's Belplafond lijkt niet te werken. Tijd voor uitleg!
Google-bubble: Wat Je Zoekt Ben Je Zelf
In november 2011 lieten we met onze nepsite 'De Meesterkweker' zien hoe kinderlijk eenvoudig het is om een keurmerk op je website te krijgen. Inmiddels heeft onze nepsite met bloembollen vier sterren op Google terwijl we geen bol geleverd hebben! Hoe kan dat en hoe worden de resultaten van je zoekopdrachten gemanipuleerd?
Deze uitzending van het programma Kassa is uitgezonden op zaterdag 5 mei door de VARA. De presentatie was in handen van Brecht van Hulten.
Reacties op deze uitzending
-
blikker25014
6-5-2012 12:04
N.a.v het item tandartskosten/vergoedingen het volgende:
Is er een beeld cq. is er onderzoek gedaan of tandartsen die hun tarieven niet verhoogd hebben dit compenseren door (onnodige) extra handelingen te verrichten bijv. een extra foto, een extra controle etc. etc. Patienten zijn niet deskundig genoeg om dit te kunnen beoordelen, maar in mijn omgeving bestaat inmiddels wel de indruk dat dit gebeurt.