Nieuwstrend: Imagobureau blijkt campagnestunt SIREBegin deze week kwam The Good Life Agency in het nieuws, een imagobureau dat diensten zou leveren om ‘gewone’ mensen succesvoller te laten lijken op sociale media: van nepvakantiefoto’s tot likes van BN’ers. Dit bureau blijkt nu een sociaal experiment van SIRE te zijn om te kijken hoe ver mensen gaan voor een succesvol imago.
‘Lessen Al Fitrah riskant voor opvoeding kinderen’Er bestaan grote zorgen over kinderen die les krijgen bij de salafistische stichting Al Fitrah in Utrecht. De kinderen lopen het risico geconfronteerd te worden met vooroordelen en uitsluiting, hebben slechtere schoolprestaties en minder kansen op de arbeidsmarkt. Dat concludeert het Verwey-Jonker Instituut in een onderzoek in opdracht van de gemeente Utrecht.
Politie voert gezichtsherkenning inAchthonderdduizend foto’s telt de nieuwe gelaatsvergelijkings-database van de politie. Veroordeelde criminelen, maar ook verdachten, staan met hun gezicht in een speciaal systeem dat razendsnel een persoon aan een foto uit de database kan matchen aan een potentiële crimineel.
De presentatie was in handen van
Pieter Jan Hagens,
Suzanne Bosman en
Jojanneke van den Berge. Deze uitzending van het programma EenVandaag werd uitgezonden op vrijdag 16 december door AVROTROS.