Klanten lokken
11-2-2009
| 2460 x bekeken | 0 reacties
De vijf overgebleven kandidaten zullen in aflevering 6 van Topverkopers moeten laten zien hoe ze klanten verleiden naar hen toe te komen. Dat is namelijk iets heel anders dan verkopen als de klant ‘vanzelf’ je zaak binnenstapt.
De opdracht in deze aflevering is om zoveel mogelijk flessen Bulgaarse champagne te verkopen. Ze krijgen daarvoor een zaaltje toegewezen in een hotel langs de snelweg en moeten zelf zorgen dat de klanten naar hún zaaltje toekomen. Al gauw blijken er grote verschillen in de aanpak. De een richt al zijn energie op het benaderen van potentiële klanten terwijl de ander vooral druk bezig is met de aankleding van de zaal.
Op de verkoopdag zelf blijft het angstaanjagend stil. De verkopers bruisen van de energie maar waar blijven toch die klanten? Toch lukt het sommigen een behoorlijke omzet te boeken maar daar zijn nogal wat bokkesprongen voor nodig….. Opnieuw vraagt deze aflevering het uiterste van de creativiteit van de kandidaten.
Deze uitzending van het programma Topverkopers met de titel Klanten lokken is uitgezonden op woensdag 11 februari door de KRO. De presentatie was in handen van Jort Kelder.