15-8-2010
4067 x bekeken | 1 reacties
Kijk hier Red Mijn Vakantie! van zondag 15 augustus 2010 terug.
Deze uitzending van het programma Red Mijn Vakantie! is uitgezonden op zondag 15 augustus door SBS6. De presentatie was in handen van Rob Geus en Alberto Stegeman.
Reacties op deze uitzending
-
blikker10824
23-8-2010 02:32
Tijdens de uitzending van 15 augustus verbleven we in Bora Bora Altan. Op zaterdag 21 aug. Zijn we daar vertrokken en vandaag toch maar even op uitzending gemist gekeken. Hetgeen in de uitzending vertoont wordt is voor ons niet herkenbaar. De klachten welke in de uitzending uitvergroot worden hebben we zelf niet ervaren. We hadden een prima airco en werden met alle nodige zorg, passend bij een drie sterren hotel omringd. Wellicht was vijf sterren luxueuzer geweest maar dan betaal je meer dan de 860 euro welke wij betaalden. Wat ik storend ervaar aan de uitzending is dat er op een tendentieuze wijze journalistiek bedreven wordt. Klachten worden uitvergroot en met macrolenzen wordt ingezoomd op tegel en kitvoegen van enkele millimeters breed. Dit terwijl in het hotel wel degelijk oor voor klachten of opmerkingen was. Het serviceniveau hebben wij in ieder geval als heel goed ervaren.
De situatie in Alanya is dat het er zo’n veertig graden is en het al weken niet heeft geregend. Tegen stof is dan ook niet op te poetsen als je een kamer op vier meter boven een drukke straat hebt. Opnames maken van stof op het balkon is dan niet moeilijk. Ramen en deuren gesloten houden helpt wel. Bovendien is de luchtvochtigheid in de kuststrook boven de 90%. Lijkt me geen aanrader voor astmapatiënten, wellicht even beter informeren van te voren.
Het kwalijke van dit soort journalistiek is dat we afgelopen week hebben kunnen ervaren dat Neckermann met onmiddellijke ingang het contract ontbonden heeft, alle bestaande boekingen geannuleerd heeft, met als gevolg dat het personeel ontslag aangezegd heeft gekregen met ingang van de dag na ons vertrek.
Jammer dat de programmamaker zich bedient van een vorm van journalistiek welke elke objectiviteit in de weg staat. Met veel knipwerk worden beelden en meningen neergezet welke geen recht doen aan de omstandigheden. Ik vraag me af wat er gered wordt als je alles overziet. Tip voor de klagers, geef wat meer uit dan krijg je een luxueuzer hotel en informeer eerst naar de klimaatomstandigheden ter plaatse.