Uitzending
Keuringsdienst van Waarde - 7-6-2012

7-6-2012

Keuringsdienst van Waarde

1737 x bekeken | 0 reacties
5
Centraal staat wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen? Verslaggevers Maurice Dekkers, Ajouad El Miloudi, Ersin Kiris, Marijn Frank en Maarten Remmers nemen de telefoon ter hand en bellen er actief op los. Ze stellen simpele vragen en krijgen de meest verbazingwekkende antwoorden op food, non-food en nieuwsgerelateerde kwesties. Prikkelend, onderzoekend en vasthoudend. Je ziet het tegenwoordig steeds vaker, als je een product koopt, doet de producent van dat product iets voor het goede doel. Is dat allemaal goede bedoelingen? Is het een marketingtechniek van de grote bedrijven? Of allebei? De KVW stort zich op de Pampers. '1 pak = 1 vaccin' staat er op een pak luiers. Een 'levensreddend' vaccin, welteverstaan. Hoe werkt dit? Pampers doneert per verkocht pak luiers 0,05 aan Unicef; de waarde van een tetanusvaccin voor moeders en pasgeborenen in Derde Wereldlanden. Het doel is om tetanus de wereld uit te helpen. Pampers claimt dat ze hiermee al 100 miljoen levens hebben gered. Wat is het verhaal achter deze actie? De Keuringsdienst spreekt met artsen, Pampers, Unicef en belandt zelfs in een vaccinfabriek in Bulgarije. De slogan is helder en simpel maar de waarheid achter de slogan blijkt vaak een stuk ingewikkelder.

Deze uitzending van het programma Keuringsdienst van Waarde is uitgezonden op donderdag 7 juni door de KRO. De presentatie was in handen van Ajouad El Miloudi, Ersin Kiris, Marijn Frank, Maurice Dekkers en Maarten Remmers.
(ter verificatie, je kunt ook inloggen) Plaats reactie