In de documentaireserie Hoe supermarkten ons verleiden onderzoekt de Britse journalist Michael Mosley welke producten we in onze winkelwagentjes leggen en hoe die onze gezondheid beïnvloeden. Hij gaat in gesprek met consumenten en analyseert hun aankopen om inzicht te krijgen in de keuzes die we maken tijdens het winkelen. Daarnaast onthult hij de strategieën die supermarkten en de voedselindustrie gebruiken om ons te verleiden tot het kopen van bepaalde producten. De serie biedt een kritische blik op ons koopgedrag en de impact daarvan op onze gezondheid.
Michael en Natalie kampen met darmproblemen. Ze vertellen Michael dat hun maaltijden voornamelijk uit salades, groenten en gezonde eiwitten bestaan, maar bij de kassa vertelt hun winkelwagentje een ander verhaal. Deze...
Bekijk uitzending
Chris en Rebecca kunnen hun constante vermoeidheid niet verklaren. Ze vertellen dat ze gezond eten, maar bij de kassa stuit Michael in hun winkelwagentje onder meer op bewerkt voedsel, wijn en cola. Deze uitzending van...
Bekijk uitzending
Michael gaat undercover als maaltijdbezorger en confronteert Liam en Lydia met de enorme hoeveelheid ongezond voedsel die wekelijks door hen wordt besteld. Deze uitzending van het programma Hoe Supermarkten ons...
Bekijk uitzending