22-10-2011
2554 x bekeken | 0 reacties
In deze uitzending van Kassa: Malafide verkoopreisjes blijven maar doorgaan
In mei van dit jaar deelde de Consumentenautoriteit boetes uit aan drie bedrijven die busreisjes organiseerden waar agressieve en misleidende verkoopdemonstraties plaatsvonden. In totaal ging het om een bedrag van â?¬630.000. Kassa krijgt nog vaak klachten van consumenten die misleid zijn.
Het begint allemaal zo mooi. Er valt een persoonlijk geadresseerde uitnodiging op de mat waarin vooral senioren worden uitgenodigd om mee te gaan met een boot- of busreis. De reis moet een leuk en gezellig dagje uit zijn. Niets is minder waar, want ondertussen wordt je keihard misleid. Consumenten krijgen tijdens dit soort verkoopreisjes allerlei misleidende en onjuiste informatie waardoor men aankopen doet die ze anders niet gedaan zouden hebben. Dergelijke foute handelspraktijken zijn in strijd met de wet.
Voor Kassa redenen genoeg om met een eigen groep senioren mee te gaan om deze foute praktijken met de verborgen camera vast te leggen. De intimiderende en agressieve werkwijze ziet u deze uitzending van Kassa.
Inboedelwaardemeter
We hebben bijna allemaal een inboedelverzekering. Vaak betalen we daar ook nog eens veel te veel voor. Veel verzekeraars maken gebruik van een zogeheten 'inboedelwaardemeter' zodat u uw inboedel nooit onderverzekert. Die meter heeft echter helemaal geen vaste relatie met de premie die je betaalt. Ook heeft de meter geen connectie met de hoogte van de schadevergoeding bij brand of diefstal. Soms is het zelfs beter om helemaal geen inboedelverzekering af te sluiten.
Deze uitzending van het programma Zo vader, zo puberzoon is uitgezonden op zaterdag 22 oktober door de NCRV. De presentatie was in handen van Caroline Tensen.