In Museum Belvédère Heerenveen taxeert expert Rob Driessen een houten kistje. Het kistje was waarschijnlijk bedoeld om een voorzittershamer, een oorkonde of juwelen in te bewaren. Alles suggereert dat er iets belangrijks in heeft gezeten, want het lijkt wel een soort schatkist. Het kistje is gemaakt door de Wiener Secession: een groep kunstenaars die zich afzette tegen de traditionele kunstwereld en de Academie. Verder taxeert Martijn Akkerman een gevlochten parelcollier met hanger. Dit is een mooi voorbeeld van de 'style guirlande', de slingerstijl, die tijdens de art nouveau rond 1900 nieuw leven werd ingeblazen. Cartier stuurde zijn ontwerpers de straat op om geveldetails van achttiende-eeuwse panden over te nemen. Dat zag je terug in de sieraden met dit soort gevlochten parels.
Robert Aronson taxeert een visvergiet. Het visvergiet had een vaste plaats in de achttiende-eeuwse keuken, waar de vis voor het koken, hetzij erna, op het vergiet kon uitlekken voordat het werd opgediend. Ook werden ze als sier-objecten aan de muur gehangen, vanwege de decoratieve uitstraling. De borden zijn meestal Fries, maar deze komt uit Delft. Dat bepaalt ook meteen een hogere waarde, aangezien Delfts Blauw meer naamsbekendheid heeft in het buitenland dan Fries aardewerk.
Robert Aronson was in deze uitzending van Tussen Kunst & Kitsch deskundige. De presentatie was in handen van
Frits Sissing. Deze uitzending van het programma Tussen Kunst & Kitsch met de titel Museum Belvédère Heerenveen werd uitgezonden op woensdag 20 november door AVROTROS.