De kijk van Kessels
20-8-2009
| 2909 x bekeken | 0 reacties
Erik Kessels (1966) combineert vele disciplines en laat zich overal door inspireren. Hij is medeoprichter van het eigenzinnige reclamebureau KesselsKramer, maar ook grafisch ontwerper, curator en gepassioneerd fotoverzamelaar.
Hoe bepaal je wat belangrijk is in de eindeloze beeldenstroom die op je af komt? Erik Kessels redigeert, combineert en haalt zo verhalen boven, die voor anderen verborgen blijven. In zijn reclames wil hij mensen prikkelen in plaats van ze een schijnwereld voor te houden. Voor Kessels is het heel belangrijk om te blijven kijken en vraagtekens te zetten bij wat je ziet. "Kijken is iets anders dan consumeren", zegt Kessels. "Mensen laten beelden langs glijden, ze kijken niet meer."
In deze film van Simone de Vries zien we Erik Kessels in al zijn disciplines aan het werk: we kijken mee door zijn ogen waardoor hij ons nieuwe perspectieven laat zien in alledaagse beelden.
Deze uitzending van het programma Holland Doc met de titel De kijk van Kessels is uitgezonden op donderdag 20 augustus door de VPRO, de NPS, de IKON en Human.