Meerderheid wil geen WK-reclame van 'hun' supermarkt: 'Je moet de ballen hebben om er niks mee te doen'Tv-spots, toeters en tompoucen: tijdens een EK of WK is er normaal geen ontkomen aan. Toch moeten supermarkten dit WK de Oranje-commercie links laten liggen, vindt ruim de helft. Een kwart overweegt zelfs een boycot van de supermarkt die reclame maakt.
Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 28.000 leden van het Opiniepanel. Eindtoernooien waar Oranje aan meedoet, zijn meestal een garantie voor omzet voor supermarkten. Maar met dit omstreden WK-voetbal in
Qatar blijkt het voor hen een hels dilemma. Sommige willen zich er uit principe of angst voor reputatieschade niet aan branden, andere proberen er op één of andere manier toch iets van te maken.
De presentatie was in handen van
Pieter Jan Hagens,
Suzanne Bosman,
Rik van de Westelaken en
Roos Moggré. Deze uitzending van het programma EenVandaag werd uitgezonden op maandag 14 november door AVROTROS.