In deze uitzending van Editie NL onder andere:
PLAY: Soldaat verrast dochter bij thuiskomstHeb je familieleden die bij defensie werken of zit je zelf in het leger, dan weet je dat de terugkeer van een missie vaak een emotioneel moment is. Zeker als je dochter niet weet dat papa na 14 maanden stiekem is teruggekomen.
Supermarkt TVDe Albert Heijn heeft elk jaar tientallen miljoenen euro's als reclamebudget. En dan kan je eigen online tv-programma's maken, zoals Appie Today. Maar kleine zelfstandige supermarktjes kunnen dit natuurlijk niet. Wij besloten de dorpswinkel in Vreeland te helpen, met een eigen soap.
De gebarentaalchallengeIn Nederland wonen ongeveer 1,3 miljoen doven en slechthorenden. Volgens Bianca van der Horst, zelf zeer slechthorend, is het hoog tijd om de kloof tussen horenden en slechthorenden te verkleinen. En daar heeft ze het volgende op bedacht: een gebaren-challenge.
Onvindbaar voor 112Een Nederlander heeft een app ontwikkeld waarmee je snel je locatie kunt zoeken als je 112 belt. Zo kun je altijd je locatie doorgeven als je in gebieden bent waar je niet bekend bent.
Keuken kijken niet kopenLibelle-vlogger Christien Wynia heeft veel losgemaakt met haar vlog over de agressieve verkoper van Mandemakers Keukens. Uit de talloze reacties op het filmpje wordt duidelijk dat veel andere klanten ook erg ontevreden zijn over de verkooptechnieken van de keuken-verkopers.
De presentatie was in handen van
Margreet Beetsma. Deze uitzending van het programma Editie NL met de titel Aflevering 23 werd uitgezonden op woensdag 1 februari door RTL4.