De Verdwenen Stad - Roeg!
24-6-2026
| 31 x bekeken | 0 reacties
Het programma De verdwenen stad belicht iedere keer een andere plek in de stad om te kijken hoe die in de loop van de tijd is veranderd. Deze keer gaat het programma vier eeuwen terug in de tijd en bekijkt de Nieuwmarkt door de ogen van een van Nederlands grootste schilders: Bartholomeus van der Helst (1613-1670). In ROEG!, een programma over de natuur in Drenthe, deze week: wegbermen worden steeds belangrijker voor allerlei soorten planten en dieren. Maar hoe beheer je zo'n wegberm, en wanneer heeft de natuur er wat aan? Boswachter Evert Thomas laat het zien.
Deze uitzending van het programma Noord-Zuid-Oost-West met de titel De Verdwenen Stad - Roeg! werd uitgezonden op woensdag 24 juni door MAX.